Diyelim ki bir nesneyi kendine gore ekrana bastirmak istiyorsun. Bu durumda ilk aklima gelen << operatorunu tanimlamakdi nesnenin icinde. Ama oyle olmadi. Disarida, main den once, << icin overload tanimliyorsun. Hani bir fonksiyonu farkli girisler icin cagirabilme durumu bu overload..
Bir diger yaklasim da
olarak public kisminda nesne icinde tanimlamak. Ancak Weiss kitabinda bunun eski derleyiciler tarafindan sorun cikardigini, bazan friend ile template leri birlestirmekte sorun yasandigini yaziyor.
Diger taraf icin:
kullanilmali.
ostream & operator << (ostream & out, const IntCell & rhs)
{
out << "value=" << rhs.read();
return out;
}
Bir diger yaklasim da
friend ostream &operator<<(ostream &stream, IntCell & ob);
olarak public kisminda nesne icinde tanimlamak. Ancak Weiss kitabinda bunun eski derleyiciler tarafindan sorun cikardigini, bazan friend ile template leri birlestirmekte sorun yasandigini yaziyor.
Diger taraf icin:
istream &operator>>(istream &stream, IntCell &ob);
kullanilmali.
Etiketler: CPP
Toplam 0 Yorum:
Yorum Gönder
<< Ana Sayfa